Общи условия
Общи условия за ползване
на електронния магазин на „Алкемиста Премиум” ЕООД
Уважаеми потребители, молим да се запознаете с настоящите Общи условия за ползване, преди да използвате сайта „www.alchemista.bg“. С използването на сайта (включително с визуализирането му, както и с натискането на всеки един обект, линк или бутон, разположени на страниците на www.alchemista.bg), Вие потвърждавате, че сте съгласни с и приемате тези Общи условия.
I. За настоящите Общи условия за ползване.
1. Настоящите Общи условия за ползване (наричани по-долу само „Общи условия“) уреждат взаимоотношенията между „Алкемиста Премиум” ЕООД, ЕИК 207815988, наричано по-долу за краткост „Търговецът“, собственик и администратор на настоящия уеб-сайт „www.alchemista.bg“ („Сайта“), от една страна, и физическите и юридическите лица, потребители на Сайта, от друга. Настоящите Общи условия са задължителни по отношение на всички потребители на Сайта, като потребителите се съгласяват, приемат и се задължават да спазват Общите условия на Търговеца.
2. Търговецът е еднолично дружество с ограничена отговорност, вписано в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ при Агенцията по вписванията под ЕИК 207815988. Търговецът има регистрирано седалище и адрес на управление в България, град София 1680, район „Витоша“, бул. „България“ № 88, ап.8.
3. Търговецът има право едностранно да променя настоящите Общи условия, като осигурява, че публикуваната версия е актуална и съдържа направените изменения. Потребителите са длъжни да проверят актуалната версия на Общите условия, преди да направят поръчка. Приложима към Договора за покупко-продажба е тази версия на Общите условия, която е действаща към момента на извършване на поръчката. Изменените Общи условия се прилагат за поръчките, направени след датата на влизане в сила на изменението.
4. При подаването на поръчка от всеки Потребител се изисква да потвърди, че се е запознал с, разбира и приема настоящите Общи условия.
II. Дефиниции
„Договор за покупко-продажба“ или само „Договор“ е договор, сключен от Търговеца и Потребител като част от организирана система за продажби от разстояние без едновременното физическо присъствие на Търговеца и Потребителя, чрез използване на едно или повече средства за комуникация от разстояние, по силата на който Търговецът прехвърля или се задължава да прехвърли собствеността на Продукти в полза на Потребителя съгласно поръчката/заявката на последния, а Потребителят заплаща или се задължава да заплати цената за тях.
“Лични данни” представляват всяка информация, отнасяща се до физическо лице, което е идентифицирано или може да бъде идентифицирано пряко или непряко чрез идентификационен номер или чрез един или повече специфични признаци.
„Потребител“ съгласно настоящите Общи условия означава всяко физическо лице, навършило 18 години, или юридическо лице, което ползва услугите, информацията, съдържанието на Сайта и/или желае чрез платформата на Сайта и по предвидения за това ред да закупи Продукт, предлаган от Търговеца, в това число и потребители по смисъла на Закона за защита на потребителите, а именно: физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност и което лице като страна по Договор с Търговеца действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.
„Крайна цена“ е крайната цена за бройка или определено количество от предлаганите на Сайта Продукти, включваща обявената на Сайта Продажна цена на Продуктите, разходите за доставка и всички допълнителни разходи, данъци и такси, които са за сметка на Потребителя.
„Продажна цена“ е обявената на Сайта продажна цена на Продукт.
„Продукт“ е всяка стока, която се предлага от Търговеца за продажба посредством Сайта.
III. Съдържание на Сайта и авторски права
Потребителите на Сайта имат право да зареждат и разглеждат всички материали, които са публикувани на Сайта, само за лична употреба с нетърговска цел, при условие, че Потребителят спазва и се съобразява с всички авторски права и съответните означения. Не се разрешава материалите на този Сайт да се променят по никакъв начин, нито да бъдат копирани, публично разпространявани, използвани или предоставяни за каквато и да било обществена или търговска цел. Материалите на този Сайт са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права и всяка непозволена употреба може да бъде нарушение на авторско право, права върху търговски марки или други законови разпоредби.
IV. Потребителски профили. Регистрация
Сайтът позволява създаването на потребителски профил за изпращане на поръчки и проследяване на статуса на изпълнението им. При регистрацията Потребителят трябва да попълни информацията, която се изисква съгласно формата за регистрация, генерирана от Сайта, и да следва инструкциите и стъпките за регистрация, зададени от Сайта. След успешна регистрация при всяка отделна поръчка Потребителят има възможност да коригира своя телефон за контакт и адрес за доставка.
V. Сключване на договор за покупко-продажба чрез електронния магазин на Сайта. Подаване и обработка на поръчки
1. Потребителят изразява желанието си за сключване на договор за покупко-продажба посредством платформата на Сайта, като попълва и изпраща заявка (форма за поръчка), в която посочва вида и броя на Продуктите, които Потребителят желае да закупи, избрания начин за доставка и плащане, както и друга информация, посочена като задължителна за попълване във формата за поръчка, необходима на Търговеца за извършване на доставката.
2. Поръчки през Сайта могат да правят Потребители с регистриран на Сайта потребителски профил и Потребители без такъв профил (като гост). Потребителите, които са избрали да направят поръчка като гост, предоставят данните, посочени във формуляра за поръчка, необходими за обработване и изпълнение на поръчката.
3. Обявените на Сайта Продукти се предлагат до изчерпване на количествата им, дори когато това не е изрично отбелязано на Сайта. Търговецът ще се стреми да предоставя на Потребителите актуална информация за наличността на предлаганите Продукти, но въпреки това е възможно, по изключение, да е налице несъответствие между обявената на Сайта и реалната наличност на даден Продукт (особено при повишена динамика в наличностите по време на промоционални кампании и сезонни намаления). Търговецът не носи отговорност, ако поръчката не може да бъде потвърдена поради изчерпана наличност.
4. При маркиране на избраните от Потребителя Продукти и избор на метод на плащане и доставка, системата на Сайта ще посочи във формата на поръчката Продажната цена, отстъпката (ако е приложима), цената на разноските по доставката и обща сума за плащане като Крайна цена на Продуктите, която Потребителят потвърждава с натискане на бутона за изпращане на поръчката. Потребителите трябва да имат предвид, че подаването на поръчката има правните последици на предложение за сключване на договор, по силата на който за Потребителя възниква задължение за плащане. С изпращането на поръчката, Потребителят изрично потвърждава, че поръчката води до възникването за Потребителя на задължение да плащане.
5. Условие за изпращане на поръчката е Потребителят да маркира „чек-бокс“, с което Потребителят да потвърди, че се е запознал с, разбира и приема настоящите Общи условия и Правилата за поверителност на Сайта. След изразяване на съгласие с настоящите Общи условия се счита, че Потребителят е обвързан с клаузите им и се задължава да ги спазва. С изпращането на поръчката и приемането на Общите условия Потребителят потвърждава, че е навършил 18 години. Лица, които не са навършили 18 години, следва да се въздържат от подаването на поръчки чрез Сайта.
6. Потребителите могат да изпращат поръчки през Сайта 24 часа в денонощието, включително в почивните дни и в дните на официалните празници. Търговецът изпраща до Потребителя на посочената от последния електронна поща потвърждение за получената поръчка (включително специално генериран уникален номер на поръчката), което не обвързва Търговеца със задължение за приемането и изпълнението й.
7. След получаване на поръчката, тя се обработва от операторите на Търговеца, които извършват проверка на предоставените данни и за наличност на поръчаните Продукти. Търговецът изпраща до Потребителя на посочената от последния електронна поща потвърждение за приетата поръчка. Ако Потребителят желае да се откаже от или да промени поръчката, преди да бъде обработена и потвърдена от Търговеца, той може да го направи, като се свърже с Търговеца по електронна поща или телефон. След потвърждаване на приемането на поръчката от Търговеца, Договорът за покупко-продажба се счита сключен между Търговеца и Потребителя, като промени в поръчката не са възможни, а за отказ от Договора се прилагат правилата на член Х по-долу.
8. Търговецът има право да откаже да потвърди поръчка, ако количеството на поръчаните Продукти съществено надвишава обичайното за едно домакинство потребление. В определени случаи (особено в периоди на намаления и/или разпродажби), Търговецът има право да ограничи максималното количество, което може да бъде закупено в рамките на една поръчка и/или от един IP адрес.
9. При избран във формата за поръчка метод на плащане чрез „Плащане с карта“ поръчката се генерира и изпраща към Търговеца след извършване на плащането.
10. Поръчка, направена в рамките на официален работен ден (и платена, в случай че е избран метод на плащане чрез „Плащане с карта“) не по-късно от 12:00 часа, се обработва и потвърждава от Търговеца в рамките на същия работен ден. Поръчка направена (и платена, в случай че е избран метод на плащане „Плащане с карта“) в работен ден след 12:00 часа, в почивни и празнични дни, се обработва и потвърждава в рамките на първия следващ работен ден. Сроковете за обработка и потвърждаване на поръчки могат да бъдат удължени в периоди на сезонни намаления и/или промоционални кампании.
11. Потребителите са длъжни да предоставят на Търговеца пълна, точна и незаблуждаваща информация.
VI. Продажна и Крайна цена на Продуктите. Издаване на фактура
1. Всички Продажни цени на Продуктите са посочени в български лева и включват ДДС. В случай че при определени условия, обявени на Сайта, е приложима отстъпка, Продажната цена на Продукта се намалява със сумата на приложимата отстъпка и се отразява в Крайната цена.
2. Крайната цена на поръчката, съобразно избраните от потребителя метод на плащане и доставка, се генерира в системата на Сайта и автоматично се посочва във формата за поръчка преди изпращането й от Потребителя.
3. В случай че Потребителят желае да му бъде издадена фактура за покупката, той може да заяви това, като маркира съответното поле преди изпращане на поръчката, и трябва да предостави необходимата за целта информация. Фактурата се изпраща на посочения от Потребителя имейл адрес.
VII. Начини на плащане
1. Плащане с карта: При избиране на този метод на плащане Потребителят извършва плащането в съответствие с условията на платформата за електронни разплащания Stripe, която позволява на Търговеца да получава плащания от Потребителите, чрез транзакции с дебитна или кредитна карта в режим онлайн. В този случай Потребителят не дължи плащане при получаване на Продуктите от куриера или в магазина на Търговеца. Търговецът не носи каквато и да е отговорност за каквито и да е разходи във връзка с такси, комисиони или други допълнителни плащания, направени от Потребителя или неговата банка по повод на самата трансакция, както и в случаите на обмен на валута, прилагани от банката, издала картата на клиента в случаите, в които валутата е различна от BGN (български лева). Разходите, свързани с подобни плащания са за сметка на Потребителя.
2. С наложен платеж: като дължимата сума се заплаща на куриера при получаване на пратката. Този начин на плащане се прилага, само ако Потребителят е избрал доставка с куриер.
3. С плащане в брой: Продукти, които Потребителят е избрал да получи на място в магазинa на Търговеца, могат да бъдат заплатени по електронен път чрез метод на плащане „Плащане с карта“ или в брой на място в магазина, по избор на Потребителя.
VIII. Условия, срок и цена на доставката
1. Потребителят има право да избере между следните начини за доставка на Продуктите: (i) доставка с куриер или (ii) получаване на място в магазина на Търговеца на адрес: гр. София, бул. „Черни връх“ № 100, Търговски център „Парадайс Център“, ниво +1, магазин „Алкемиста“. При доставка с куриер Продуктите се доставят до: (i) указания в поръчката адрес за доставка; или (ii) избран от Потребителя офис на куриера, по избор на Потребителя. Търговецът доставя Продуктите само на територията на Република България, като поръчките се доставят с куриер „Спиди“ АД.
Потребителят може да избере да получи доставката чрез BOX NOW. Условията и редът за получаване на пратки чрез BOX NOW са оповестени тук (https://www.alchemista.bg/pages/доставка-с-box-now).
2. Поръчката не може да бъде изпратена „До пощенска кутия“.
3. Срокове за доставка
Продукти, които се доставят с куриер, се предават на куриера за доставка в срок до 3 (три) работни дни, считано от датата на потвърждение на приемането на поръчката от страна на Търговеца. Срокът за извършване на доставката от куриера е от 2 (два) до 4 (четири) работни дни от предаване на пратката на куриера. Сроковете за доставка могат да бъдат удължени в периоди на сезонни намаления и/или промоционални кампании.
Продукти, които Потребителят е избрал да получи на място във физическия магазин на Търговеца, ще бъдат налични за получаване в срок до 4 (четири) работни дни, считано от датата на потвърждаване на приемането на поръчката от Търговеца. Потребителят ще бъде уведомен по електронна поща, че пратката е готова за получаване в магазина на Търговеца.
4. Цената на доставката на Продукти на обща стойност под 100 (сто) лв. е както следва:
• 6.99 лв. при доставка до адрес;
• 5.99 лв. при доставка до офис на куриер „Спиди“ АД.
• 3.60 лв. при доставка с BOX NOW.
Доставката на Продукти на обща стойност 100 (сто) лв. и над 100 лв. в една поръчка (след отстъпка, ако е приложимо), както и доставката на Продукти до магазина на Търговеца (без оглед на стойността им) е безплатна.
5. За да получи пратката си в магазина, Потребителят посочва на служител на Търговеца своя имейл адрес и номера на поръчката.
6. Всички поръчки, които се доставят с куриер, се изпращат с опция „Преглед“. При получаване на пратката от куриера или в магазина на Търговеца, Потребителят следва да провери съдържанието на пакета за съответствие с направената поръчка. При констатирано несъответствие се прилагат предвидените по-долу процедури.
IX. При възникване на проблем с направена поръчка
1. В случай че, въпреки потвърждаването на поръчката, Търговецът не може да достави в посочения по-горе срок някой от поръчаните Продукти (защото не е наличен или по други причини), служител на Търговеца ще се свърже с Потребителя на посочения от него телефон за контакт и/или имейл адрес във възможно най-кратък срок с цел уточняване на действията, които са допълнително необходими за изпълнение на поръчката или замяната на Продукта. В случай че Потребителят не желае да получи поръчания от него Продукт извън посочения срок за доставка или не желае да замени поръчания от него Продукт с друг, ако поръчката била е платена, Търговецът връща на Потребителя платената от него сума в срок до 14 (четиринадесет) календарни дни.
2. В случай че Потребителят е посочил неточни или неверни данни за доставка – имена, имейл, адрес за доставка и пощенски код, телефон за контакт, които възпрепятстват извършването в срок на доставката от страна на Търговеца, то Търговецът ще положи разумни усилия с оглед обстоятелствата, за да свърже с Потребителя за уточняване и верифициране на коректните данни, необходими за извършване на доставката. В този случай, максималният срок за извършване на доставката ще бъде увеличен с времето, необходимо за свързване и верифициране на коректните данни. Всички разходи за извършване на повторната доставка се поемат от Потребителя.
3. В случай че в рамките на срока за доставка Търговецът не може да намери Потребителя на посочения от него адрес или трето лице, което да получи и приеме от негово име Продукта и не може да се свърже с него на посочените от Потребителя телефон за контакт и имейл адрес, то Потребителят следва допълнително да потвърди на посочените телефони за контакт с Търговеца желанието си да получи Продукта след срока за доставка. В тези случаи, Потребителят поема всички разходи за извършване на повторната доставка.
4. В случай че по вина на Търговеца доставката на поръчания(те) Продукт(и) не може да бъде извършена в срок по избрания от Потребителя начин, Потребителят има право да се откаже от направената от него поръчка, като в този случай Търговецът дължи на Потребителя връщане на пълния размер на платената от Потребителя сума.
5. При избран метод на доставка в магазинa на Търговеца, Потребителят следва да получи Продуктите в рамките на установеното за магазина работно време в срок от 7 (седем) календарни дни, след като е бил уведомен, че пратката е готова за получаване. При неполучаване на пратката от Потребителя в този срок, пратката се връща в склад на Търговеца. Търговецът не носи отговорност за съхранението, целостта и качеството на пратката след изтичането на срока за приемане на пратката. Разходите за съхранение на пратката и за повторната доставка на Продуктите са за сметка на Потребителя.
X. Право на отказ от договора и връщане на Продукта
1. Без да се засягат правата на Потребителя за предявяването на рекламации по член XІ по-долу, Потребителят има право да се откаже от сключения договор и да върне Продукта на Търговеца, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи (освен разходите по доставката в случаите по член X, т. 6 по-долу и разходите за връщане на Продуктите, ако Потребителят е избрал друг начин за връщане, различен от посочения в член X, т. 5 по-долу) в 14-дневен срок, считано от датата на получаване на Продукта.
2. За да се счита за валидно упражнено правото на отказ, Потребителят:
2.1. следва да уведоми по ясен и недвусмислен начин Търговеца за желанието си да се откаже от договора. Препоръчително е Потребителят да направи това посредством попълнен стандартен формуляр за отказ от договора, поместен на Сайта на Търговеца (на следния адрес: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0891/7568/7497/files/rev_S_B_05112024_clean.pdf?v=1731436194 ), който да се изпрати обратно на Търговеца заедно с Продукта. Регистриран потребител може да заяви желанието си за отказ от договора и посредством бутона „Връщане“ в профила му на Сайта.
2.2. следва да е направил/изпратил уведомлението по член X, т. 2.1. преди изтичането на 14 (четиринадесет) дни от датата на получаване на Продукта;
2.3. Продуктът е запазен в добър търговски вид, който да позволява последващото му предлагане на пазара за други потребители. С оглед на естеството на предлаганите продукти, счита се, че Продуктът е в добър търговски вид, ако не е използван, отварян и опаковката му не е нарушена, съответно върнат е с всичките му принадлежности и няма липсващи части.
3. При упражняване на правото на отказ, Потребителят е длъжен да върне или да изпрати по куриер обратно на Търговеца Продукта не по-късно от 14 (четиринадесет) дни, считано от датата, на която Потребителят е съобщил на Търговеца за решението си да се откаже от договора. Продуктите трябва да бъдат изпратени до адреса за връщане, посочен във формуляра за отказ от договора, както и по-долу в тези Общи условия, или да бъдат върнати в магазина на Търговеца на посочения по-долу адрес. Потребителят е длъжен да опакова Продукта по подходящ начин с цел да предотврати увреждането му при транспорта.
4. Търговецът проверява върнатите Продукти за съответствие с настоящите Общи условия и в случай на валидно упражняване на правото на отказ, възстановява Крайната цена на Потребителя в срок от 14 дни, считано от датата, на която Търговецът е бил уведомен за решението на Потребителя да се откаже от договора и при условие, че в рамките на този срок Търговецът е получил обратно Продуктите или е получил доказателство за това, че Потребителят е изпратил обратно Продуктите на Търговеца. Възстановяването на суми се извършва по следния начин: (i) при поръчки, платени чрез „Плащане с карта“, сумата се възстановява по същата банкова карта; (ii) при поръчки, платени чрез услугата „наложен платеж“ или в брой при получаването им в магазина на Търговеца - сумата се възстановява по посочена от Потребителя банкова сметка. Търговецът не носи отговорност при неправилно посочен от Потребителя номер и/или титуляр на банкова сметка.
5. В случаите на отказ от договора, разходите, свързани с уведомяването на Търговеца за упражненото право на отказ и обратната доставка на Продукта до Търговеца, са изцяло за сметка на Търговеца, само ако връщането е с куриер „Спиди АД“. Ако Потребителят избере да използва друг куриер или друг начин за връщане, разходите за връщането са изцяло за негова сметка.
6. В случай че Потребителят се откаже от договора само по отношение на някои от поръчаните Продукти, Търговецът не дължи възстановяване на платената сума за доставка.
7. Потребителят няма право да се откаже от договора по реда на настоящия член X и не може да иска възстановяване на платената Крайна цена, а Търговецът има право да откаже да възстанови получената сума, в случай че:
(i) Продуктът е отворен, разпечатан или по друг начин използван от Потребителя по начин, нарушаващ целостта на Продукта или опаковката му, и поради съображения свързани с хигиената и защитата здравето на Потребителите, не може да бъде върнат.
(ii) Продуктът e върнат с нарушения на опаковката (или изцяло липсваща опаковка), включително с нарушен търговски вид, използван и/или тестван и/или засегнат по друг начин, който не позволява последващото му пускане на пазара за други потребители.
При връщане Продуктът трябва да е в оригиналната си опаковка, без следи от употреба или нарушаване на търговския му вид (напр. увредена или разкъсана опаковка, целофан, премахнати етикети, липсващи части и др.) и да е придружен с всички съпътстващи го документи - касова бележка и/или фактура, упътвания за употреба и др. Ако във връзка със сключването на Договора Търговецът е изпратил на Потребителя допълнителен продукт като „подарък“, този подарък също трябва да се върне.
8. В случаите по член X, т. 7, както и във всички случаи, в които Потребителят няма право на връщане или не го е упражнил надлежно, Потребителят има право да получи Продуктите обратно по куриер за своя сметка или в магазина на Търговеца.
XI. Несъответствие с договора. Право на рекламация
1. При получаване на Продукта, Потребителят следва да отвори пратката в момента на нейното получаване, в присъствие на куриера, съответно – на представител на Търговеца при получаване на Продукти в магазина на Търговеца, и да провери съдържанието на пратката за съответствие на изпратения Продукт с подадената поръчка. При несъответствие на доставените Продукти с Договора, Потребителят има право: (i) да направи рекламация и да поиска замяна на Продукта (включително като откаже да получи Продукта); (ii) да задържи Продукта и да получи пропорционално намаляване на цената; както и (iii) да развали Договора в предвидените в действащото българско законодателство случаи и да му бъде възстановена платената сума изцяло. В случай че несъответствието на получения Продукт с Договора бъде открито в срок до 14 дни от доставката, Потребителят има и правото да се откаже от Договора по реда на член Х по-горе, но в този случай Потребителят задължително трябва да отбележи наличието на несъответствие във формуляра за отказ от договора, респективно в уведомлението до Търговеца за отказ от договора.
2. В случай че пратката съдържа Продукти, които са различни от поръчаните, съответно има липси и/или Продукт(и) с изтекъл срок на годност, Потребителят може да откаже да получи пратката, което се отбелязва на товарителницата от куриера, съответно с представител на Търговеца при получаване на Продукти в магазина на Търговеца се съставя двустранен протокол. Търговецът ще прегледа пратката и ще се свърже с Потребителя за извършване на нова доставка. В случай на отказ, направен в магазина на Търговеца, ако това е възможно, Търговецът незабавно коригира несъответствието, като извършва замяната или предоставя липсващия Продукт.
3. При констатирани нередовности и/или нарушения във външния вид на Продукта, Потребителят следва незабавно да се обърне към куриера, (съответно - към представител на Търговеца), който е длъжен да състави двустранен протокол за увреждане, както се отразява и забележка в товарителницата. В противен случай, Потребителят не може да направи рекламация на пратката, освен за недостатъци, които не е могло да бъдат установени при първоначалния преглед на Продуктите. Пратката се връща на Търговеца за негова сметка заедно с двустранния протокол, в който случай Търговецът ще се свърже с Потребителя за извършване на нова доставка. В случай на отказ за получаване на Продукт, направен в магазина на Търговеца, при наличност на същия Продукт в магазина, Търговецът по своя преценка може незабавно да извърши замяната.
4. При констатирано несъответствие или дефект на Продуктите след получаването им, които не могат да се установят при външен преглед на пратката, Потребителят може да направи рекламация, като изпрати до Търговеца уведомление за рекламация: (i) устно на телефона за контакт; или (ii) писмено - чрез уведомление за рекламация, като попълни формуляра за рекламация, наличен в Сайта на следния адрес: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0891/7568/7497/files/rev_SB_05112024_clean.pdf?v=1731436179 или чрез всякакво друго недвусмислено писмено изявление, в което посочва номера на поръчката, датата на получаване на Продукта, предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и данни за контакт. Към уведомлението за рекламация Потребителят задължително представя на Търговеца и съпътстващите Договора документи като касова бележка, фактура или документ, удостоверяващ плащането, и други документи и/или средства за установяване на основанието за рекламация (например снимки на рекламирания Продукт). Освен уведомлението за рекламация Потребителят изпраща рекламирания Продукт обратно до Търговеца (на адреса за връщане на Продукти, посочен по-долу) или го връща във физическия му магазин . При основателна рекламация, разходите за връщането на Продуктите с куриер „Спиди“ АД са за сметка на Търговеца.
5. Търговецът се ангажира с безплатна замяна на повредения/липсващия артикул или възстановяване на заплатената от Потребителя сума (или част от сумата при намаление на цената), включително разходите по връщането на предоставените Продукти (ако е извършено с куриер „Спиди“ АД) и за доставка на новите (при замяна) в срок от 15 (петнадесет) работни дни.
6. Потребителят е информиран и се съгласява, че всички изображения и описания, съдържащи се на Сайта, са с илюстративен и информационен характер и е възможно да има разлика в цветовете, която се дължи на естествените различния при възпроизвеждането на цветовете от различните модели монитори, фотоапарати и т.н. Търговецът не носи отговорност относно фабричните опаковки на продуктите (напр., но не само, липса на целофан, холограмни стикери и всички други промени на опаковката или нейния дизайн, направени от съответния производител), както и промени по аромата, които производителите периодично извършват в годините при промяна на формулата на съществуващи аромати.
7. В случай, че заедно с поръчаните Продукти са доставени подаръци и/или други безплатни добавки, получаването на които не е обвързано с покупката на Продуктите, недостатъците в тях не се считат за дефект на доставените Продукти и не са основание за рекламация. Повишената чувствителност или алергична реакция към доставените Продукти не може сама по себе си да се счита за дефект.
8. Рекламации от Потребители - физически лица, които имат качеството потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите и на Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки, могат да се правят в срок до 2 г. от получаване на Продукта. Срокът за рекламация от Потребители - юридически лица, както и физически лица, които нямат качеството потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите и на Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки, е 6 месеца. Потребителят не може да прави рекламация за изтекъл срок на годност, в случай че Продуктът е бил в срок на годност към момента на доставката му на Потребителя.
9. Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект на Търговеца, на Сайта, както и на всички други места, предвидени в действащото законодателство. Рекламираният Продукт се връща на Търговеца на посочения в член XV адрес за връщане на Продукти. Потребителят е длъжен да опакова Продукта по подходящ начин с цел да предотврати увреждането му при транспорта.
10. Когато Търговецът удовлетвори рекламацията, той издава за това акт, който се съставя в два екземпляра, и предоставя задължително един екземпляр на Потребителя.
11. Потребителят може да поиска намаляване на цената или да развали Договора с едностранно писмено известие до Търговеца, когато: (i) несъответствието и/или дефектът на Продукта са толкова сериозни, че оправдават незабавно намаляване на цената или разваляне на Договора; (ii) Търговецът откаже и/или не замени в срок от 15 (петнадесет) работни дни Продукт при основателна рекламация (включително когато Продуктът е заменен, но новият също подлежи на рекламация и не е заменен с нов в упоменатия срок); (iii) във всички случаи, когато от обстоятелствата е ясно, че Търговецът няма да приведе поръчката в съответствие в разумен срок или без значително неудобство за Потребителя.
12. Когато Потребителят развали Договора изцяло или частично само по отношение на някои от доставените Продукти, той ги връща на Търговеца не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която Потребителят е уведомил Търговеца за решението си да развали Договора. Крайният срок се смята за спазен, ако Потребителят е върнал или изпратил Продуктите обратно на Търговеца преди изтичането на 14-дневния срок. Всички разходи, свързани с връщането на Продуктите са за сметка на Търговеца. Търговецът поема тези разходи, като осигурява безплатно връщане чрез куриер „Спиди“ АД. Търговецът възстановява на Потребителя заплатената цена за Продуктите в срок до 14 дни след тяхното получаване или при представяне на доказателство от Потребителя за тяхното изпращане на Търговеца, по начина, предвиден в член X., т.4. по-горе.
13. Потребителят няма право да развали Договора в случаите, когато несъответствието с поръчаното е незначително.
14. Потребителят, с отправяне на рекламацията, може да заяви, че желае да задържи Продуктите без тяхната замяна срещу намаление на цената. Търговецът си запазва правото да замени Продукта със същия артикул, без да възстановява част от цената, като поеме всички разноски по получаване на заменяния Продукт и доставката на новия.
15. Потребителят не може да оспори съответствието на Продукта с Договора по реда на горните точки, когато при сключването на Договора е знаел или не е могъл да не знае за несъответствието.
XII. Гаранция за оригиналност на предлаганите Продукти
Всички Продукти, предлагани в Сайта, са оригинални и произхождат от производители или оторизирани техни дистрибутори.
XIII. Защита на личните данни на Потребителите.
1. Търговецът е дружество, което обработва лични данни в съответствие с Регламент (ЕС) 2016/679 и Закона за защита на личните данни. За повече информация относно начините и условията, при които обработваме лични данни, моля да се запознаете с нашите Правила за поверителност, които са достъпни на следния адрес: https://alchemista-dev.myshopify.com/policies/privacy-policy
2. Сайтът използва бисквитки, като Потребителите на Сайта се идентифицират и чрез съхранение на лог-файлове на сървъра на Сайта (със запис на активността на Потребителите в Сайта) и на IP адреса на Потребителя, от който достъпва Сайта. По-подробна информация относно видовете бисквитки, събираната от Търговеца информация и начина на използването ѝ може да бъде открита в Правилата за поверителност.
XIV. Процедура по разрешаване на спорове. Алтернативно решаване на спорове
1. В случай на възникнал спор или наличието на въпрос, за чието решаване е необходимо съдействието на Търговеца, Потребителят може да се свърже с Търговеца на посочените на Сайта телефон/и за контакти или да изпрати в свободна форма запитването си на посочения имейл за контакт. Служител на Търговеца ще се свърже с Потребителя във възможно най-кратък срок, за да обсъди всички въпроси поставени от Потребителя с цел тяхното бързо и качествено разрешаване в интерес на двете страни.
2. Потребителите могат да използват и способите за Алтернативно решаване на спорове /АРС/ или да търсят защита на правата си по общия съдебен ред.
3. След като Потребителят първо е отнесъл спора за решаване директно към Търговеца, спорът да се реши с помощта на способ за алтернативно решаване на спорове /АРС/ между потребители и търговци. АРС представлява извънсъдебно помирително производство на доброволен принцип (осъществява се при съгласие за участие и на двете страни). То се осъществява посредством помирителни комисии. Като Потребител имате две възможности:
3.1. Да използвате инструментите и информацията на Европейската платформа за онлайн решаване на спорове (ОРС) / http://ec.europa.eu/odr / - единен портал за достъп, който позволява на потребителите и търговците в ЕС да уреждат споровете си, свързани с трансгранични онлайн покупки, а така също и с национални. Това става чрез насочване на споровете към националните органи за алтернативно решаване на спорове (АРС), които са свързани към платформата. Тези органи са подбрани от държавите членки въз основа на критерии за качество, за което КЗП е била уведомена. Консолидирания списък на признатите органи за АРС на държавите - членки на Европейския съюз може да намерите на https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.adr.show..;
3.2. да подадете заявление за осъществяване на посредничество директно към Комисията за защита на потребителите (КЗП). При Потребител с местоживеене в България, помирителното производство ще се осъществява от Общите помирителни комисии към КЗП. Те са определени на регионален признак и са 12 на брой (списък е наличен на страницата на КЗП: https://www.kzp.bg/bg/koi-sa-vidovete-pomiritelni-komisii/), като помирителното производство се провежда по местоживеене на потребителя в района на действие на съответната обща помирителна комисия. Повече информация може да бъде открита на страницата на КЗП на следния адрес: https://www.kzp.bg/bg/pomiritelna-komisiya/.
XV. Информация за контакт с Търговеца
Търговско наименование (фирма): „Алкемиста Премиум” ЕООД;
Единен идентификационен код: 207815988;
Седалище и адрес на управление и адрес за кореспонденция: град София 1680, район „Витоша“, бул. „България“ № 88, ап.8;
ДДС №: BG207815988;
Телефон за контакти: тел. +359 884 102 504;
Електронна поща: shop@alchemista.bg
Уебсайт: www.alchemista.bg
Адрес на търговския обект (физическия магазин) на Търговеца: гр. София, бул. „Черни връх“ № 100, Търговски център „Парадайс Център“, ниво +1, магазин „Алкемиста“.
Адрес и лице за контакт за връщане на Продукти: гр. София, бул. „Черни връх“ № 100, Търговски център „Парадайс Център“, ниво +1, магазин „Алкемиста“, тел. +359 884102504.
Телефон и e-mail адрес за упражняване на правото на отказ от договора, рекламации и разрешаване на спорове: shop@alchemista.bg/тел. +359 884 102 504.
Настоящите Общи условия са приети на и са в сила от 01 ноември 2024 г.